lydialauras.blogg.se

Ana Kraš billiga syster (lampa)

Publicerad 2016-02-05 13:55:00 i konst,

Ana Kraš gör superfina men dyyyyyra lampskärmar för massa dollars som jag inte har, så jag har börjat göra en egen lampa! (lampjäveln heter den nu pga tar så himla lång tid??????? mvh koncentrationsspannet hos en ekorre) Men roligt är det iaf. Nu undrar ni förstås hur man gör va. Frukta ej ja ska visa 'rej. 
 
1. Införskaffa lampskärm (eller gör egen av tex ståltråd??? den kommer ju inte precis synas under garnet!) Min kommer från tradera.
 
2. Införskaffa garn. Jag använder fyra färger och kopierar i stort sett Ana Kras rakt av... (cuz so pretty)
Som man kan se så är den gråa färgen mycket mer lila på själva lampan och speciellt bredvid det blåa... Färgkombinationer är tricky hörrni.... Sen tyckte jag att det blev mycket finare med det tunnare garnet, även om det tar längre tid. 
 
3. Vet inte hur jag ska förklara det här steget men använd era ögon! Knyt fast garnet typ på ovansidan av lampan (pga syns ju minst där eftersom den sidan ändå är mot taket) och dra runt garnet igen och igen och igen. Håll det sträckt men ha för gud skull inte sönder det. 
 
 
 
Voila!! Nu är jag långt ifrån färdig, och tänker att jag vill göra själva lampformen lite större som Anas och sådär. Sååå atteh har tyvärr ingen slutbild men det kommer. Hejdå
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela