lydialauras.blogg.se

Paris

Publicerad 2016-07-02 17:41:00 i

Hellooo, it's me...
*Adeles ljuva stämma*
 
Har bara gått typ 5 månader sen jag var inne senast i denna lilla håla. Men pratade med någon som hade pratat med någon om att någon fakturerade 50 000 i månaden på sin blogg så kände mig väldigt motiverad helt plötsligt!! :)))) *superfattig* *minus på kontot* *har inget jobb*
 
 
Mycket mycket har hääänt men nu är det molnig sommar, jag hade nationellt prov i matte för några dagar sedan och har gnagande ångest över resultatet. Har även gnagande ångest över i höst, det finns två alternativ just nu och eftersom jag är så jävulskt rädd för åtagande och plikter så kan det ju också bli så att jag får panik och gör något annat (typ pluggar något akademiskt....)......................... Är nog en av mina främsta egenskaper faktiskt!
 
1. Rädd för plikter och commitment 2. Brunhårig
 
Ja jag kom inte på några fler egenskaper än att jag är brunhårig schhhhhhh
 
 
 
 
Förutom körtkort (!!!!), 2 st nationella prov och ett jobb har jag hunnit med att vara i London
Rebeckas bakhuvud får representera detta, (så fint hår)
 
Det var underbart men också lätt kräkframkallande bara för att gamla känslor hann ifatt och gamla Lydia gjorde sig påmind och för att jag kikade runt hörn och hoppades att inget förflutet skulle traska förbi. Men blev ju också varm i bröstet av alltihop, rösterna, husen.
 
Spelat lite spel med Bono,
 
och firat lill-Lydias student!!! (lill-Lydia= min lillebror), det var härligt att vara på en student som inte är ens egen. Han har blivit så stor också :')))))))
 
Den här bilden på oss två (lite olika åldrar) får representera studenten
 
Och nu senast var jag i Pariiiiiiiis och åt crêpes och svettades och var kär och friskade upp franskan (sa typ gracias en gång till en kypare)
 
Här bodde vi!!
 
Så här delade vi upp kosten under resans gång, jag åt efterrätt han åt varmrätt,
(väldigt franskt med för små bord och hål i gatan)
 
Har förövrigt blivit typ, en djurmänniska??? isch???? Vi hyrde en lägenhet av en snubbe som hade en fisk i ett akvarium stort som en inbunden bok typ, den hade ingen grönska och simmade fram och tillbaka och var psykotisk och vi tyckte så synd om den :((((
Här såg vi en gullig hund med tofs!! Och när jag fotade den utanför en butik kom ägaren ut och hade också en tofs och när han såg att jag fotade fick han sin hund att sitta stilla och visade att jag kunde fotografera, supersnäll!
 
 
På kvällarna satt alla längs kanalen och drack öl och några (killar såklart) badade och hoppade från brokanten och alla skrek och applåderade.
 
 
30 grader, vi dog.
 
Vi var på två museum, ett Picassomuseum som var så vackert med vita stenväggar och lite folk, och många många målningar, som jag inte fotade så mycket fotade mest Morgans nacke kan man notera,
 
 
 
 
Fika på taket, man ser inte hur soligt det är men vi satt båda och kisade på den andra och var konstant bländade. 
 
Här är jag på Museé d'Orsay, blev trött och gick igenom snabbare än Mogge och så hittade jag en stor bläckfisksoffa där jag låg och slaggade med lite andra besökare. Morgan skrattade mycket när han hittade mig för han sa att visste exakt var han skulle leta :))) ??? :)))
Blygsamma jag.
 
Vi åt mycket goda middagar, och gick i butiker och var på en liten fest på svenska institutet och åt mer mat och sov och var sjuka och fotograferade och gick mest bara runt och insöp Paris. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela